Stosunek umowny pomiędzy biurem podróży "Ingtours cestovní kancelář spol. s r.o. (odpowiednik polskiego biura podróży Sp. z.o.o.) (zwanej dalej BP- biuro podróży) a klientem powstaje na podstawie Umowy o wycieczce zatwierdzonej przez klienta ( lub jego upoważnionego zatsępcę) i BP i wystawieniem faktury Proforma przez BP lub przez jego upoważnionego przedstawiciela handlowego i wchodzi w życie w dzień wpłaty zaliczki na konto bankowe BP.
Treć niniejszej umowy jest integralnš częciš Zatwierdzenia wycieczki i/bšd Oferty internetowej z okrelonym numerem serii/wycieczki oraz Ogólnych Warunków Umownych jak też ewentualnych Szczególnych Warunków Umownych stanowišcych aneks nieniejszej umowy.
Poprzez przekazanie wypełnionej Umowy wycieczki/ faktury Proforma klient potwierdza, że warunki uznaje i zgadza się z nimi.
Zatwierdzeniem Umowy o wycieczce/ Zatwierdzeniem wycieczki/ Proforma Faktury BP zobowišzuje się zapewnić klientowi usługi w uzgodnionym zakresie i jakoci.
BP zastrzega sobie prawo do zmiany ceny i miejsca pobytu pod warunkiem, że niezwłocznie o tym fakcie poinformuje klienta i uzyska zgodę klienta dotyczšcš zmiany warunków. W przypadku, że klient nie wyrazi zgody na zmianę warunków, przysługuje mu prawo do bezpłatnego odstšpienia od umowy.
Klient ma obowišzek zapłaty kwoty za wycieczkę przed terminem wycieczki, cenę za wiadczone usługi klient powinien zapłacić przed terminem ich wiadczenia.
Po powstaniu stosunku umownego klient powinien uicić zaliczkę wycieczki w wysokoci 10% od całkowitej wartoci (wł. usług fakultatwywnych), natomiast pozostałš częć ceny wycieczki klient powinien zapłacić najponiej 10 dni przed uzgodnionym terminem wycieczki. W przypadku powstania stosunku umownego w okresie krótszym niż 30 dni przed realizacjš wycieczki, klient zapłaci całkowitš cenę wycieczki czyli 100% ceny całkowitej.
Zapłatę ceny całkowitej, ewentualnie zaliczki może klient dokonać w następujšcy sposób: przekazem pocztowym,
przelewem bankowym na konto bankowe BP....., gotówkš w biurze BP, kartš płatniczš...
Płatnoć uważana jest za uiszczonš w momencie zaksięgowania kwoty na koncie bankowym BP.
W przypadku niedokonania wpłaty całkowitej ceny wycieczki w okrelonym terminie, BP jest upoważniona do anulowania uczestnictwa klienta na wycieczce, oraz obcišżenia klienta kosztami zwišzanych z anulacjš (tzw. opłata anulacyjna).
Cena wycieczki to cena okrelona w Umowie wycieczki/ Zatwierdzeniu wycieczki/ Fakturze Proforma. Ewentualne zniżki, ogłoszone przez BP po dacie zawarcia Umowy z klientem nie skutkujš udzieleniem zniżki.
BP jest upoważniona do podwyższenia ceny wycieczki w terminie 21 dni przed realizacjš wycieczki, w następujšcych przypadkach:
a) w przypadku podwyższenia ceny paliwa, o kwotę odpowiadajšcš proporcji, która przypada na jednego klienta, ponieważ ogólna cena wzrostu paliwa zostanie podzielona przez całkowitš liczbę klientów na tej trasie (tu i poniżej można wymienić metodę obliczania w dowolny sposób - ale należy ten fakt przytoczyć), bšd
b) płatnoci zwišzanych z transportem/przejazdem, które zawarte sš w cenie wycieczki, o kwotę proporcjonalnš wyliczonš na 1 osobę, bšd
c) zmiany kursu czeskiej korony stosowanego przy ustalaniu ceny wycieczki o więcej niż 10% kwoty odpowiadajšcej wartoci procentowej kursu korony czeskiej wobec wysokoci cen usług zapłaconych w walucie obcej. Decydujšcy dzień, gdy cena została ustalona za usługi, jest okrelony w katalogu, cenniku bšd w innej formie oferty wycieczek.
Pisemna informacja o podniesieniu ceny zostanie wysłana przez BP do klienta conajmniej 21 dni przed dniem realizacji wycieczki.
W przypadku podwyższenia ceny wycieczki przez BP z innych przyczyn niż powyżej wymienionych, BP zaoferuje klientowi zmianę umowy (viz poniżej).
a) prawo do rzetelnego wiadczenia zakontraktowanych i zapłaconych usług
b) prawo do uzyskania dodatkowych informacji, które nie były dostępne na internecie, szczególnie uzyskanie kontaktu do osoby komptentnej, do której klient może się zwrócić o pomoc (lokalny przedstawiciel BP, dane teleadresowe ambasady), szczegóły o możliwoci kontaktu z osobš nieletniš/ odpowiednio z przedstawicielem BP w miesjcu pobytu osoby nieletniej - dotyczy to szczególnie wycieczek/wyjazdów, w której udział bierze osoba nieletnia,
c) prawo dostępu do informacji o ewentualnych zmianach odnonie zakontraktowanych usług umownych
prawo odwołania w dowolnym czasie - przed rozpoczęciem czerpania usług, poprzez odstšpienie od umowy zgodnie z warunkami okrelonymi w ust. ... (Odstšpienie od umowy przez klienta, opłaty za anulowanie)
d) prawo oznajmić pisemnie BP, że z zakupionych przez klienta usług będzie korzystała inna osoba - w takim przypadku wymagane jest owiadczenie nowego klienta, że wyraża zgodę co do treci umowy i że spełnia wszystkie warunki upoważniajšce do uczestnictwa w wycieczce - takie owiadczenie nowego klienta należy wysłać do BP conajmniej 21 dni przed realizacjš wycieczki/wyjazdu. Pierwotny i nowy klient odpowiadajš wspólnie i solidarnie za zapłatę całkowitej ceny wycieczki oraz kosztów BP zwišzanych z wprowadzeniem nowego klienta.
e) prawo do składania reklamacji, zgodnie z regulaminem BP.
f) prawo do ochrony przed osobami niepowałanymi danych, które zostanš wymienione w umowie podróży i innych niezbędnych dokumentach,
g) prawo do otrzymania, wraz z umowš podróży, polisy obowišzkowego ubezpieczenia BP na wypadek upadłoci - okrelenie jednostki Ubezpieczajšcej, warunków polisy ubezpieczeniowej oraz sposobu zgłoszenia zdarzeń ubezpieczeniowych,
h) Prawo do polubownego rozstrzygnięcia sporów konsumenckich; istotnie właciwym organem do rozstrzygania sporów konsumenckich jest: Czeska Inspekcja Handlowa/Pracy - www.coi.cz
i) Klient, który nabył towar lub usługę za porednictwem internetu, i jest konsumentem, w przypadku zaistnienia wštpliwoci i sporu może skorzystać z platformy rozwišzywania sporów w trybie on-line. Informacje szczegółowe dotyczšce warunków rozwišzywania sporów sš okrelone na stronach internetowych: http://ec.europa.eu/odr.
a) udzielenie BP współdziałania, które jest niezbędne do rzetelnego zapewnienia i wiadczenia usług, szczególnie wypełnienie w rzetelny sposób druków/formularzy i przedłożenia odpowiednich dokumentów,ebných dokladů.
b) w przyapdku osób do lat 15 oraz osób chorych/niepełnosprawnych, obowišzkiem klienta jest zapewnienie nadzoru przez osobę dorosłš podczas wycieczki/podróży,
c) zgłoszenie uczestnictwa w wyciczce obcokrajowców,
d) zapłata całkowitej ceny wycieczki zgodnie w myl artykułu: Warunki płatnoci. Przedłożenie dowodu zapłaty; w przypadku nieuiszczenia całkowitej ceny wycieczki w okrelonym terminie, BP ma prawo anulować uczestnictwo klienta w wycieczce oraz naliczyć odpowiednie opłaty za dokonanie anulacji,
e) bez zbędnej zwłoki CK przekazywać swoje spostrzeżenia BP na temat ewentualnych zmian w zakresie warunków i treci zakontraktowanych usług,
f) odbiór w BP niezbędnych do czerpania usług dokuemntów,
g) postępować zgodnie z instrukcjami przewodnika wycieczki lub innej osoby upoważnionej przez BP, dostosować się do okrelonego programu wycieczki, należy przestrzegać zasad i przepisów obowišzujšcych w danym kraju, miejscu bšd objekcie; w przypadku naruszenia lub poważnego zakłócenia programu lub przebiegu wycieczki, BP ma prawo do wydalenia klienta z podróży, który w tym samym momencie pozbywa prawa do jakichkolwiek roszczeń odnonie zakontraktowanych usług,
h) powstrzymania się od wszelkich działań, które mogłyby narazić na niebezpieczeństwo, szkody lub ograniczenia innych uczestników wycieczki,
i) do zapłacenia kwoty za wyrzšdzone przez klienta szkody np. w autobusie lub w objekcie zakwaterowania bšd w miejscu wiadczenia zakontraktowanych usług,
j) bezzwłocznego zgłoszenia ewentualnych roszczeń, reklamacji viz Regulamin postępowania reklamacyjnego.
1) Prawa i obowišzki klienta wymienione w artykule od a) - j) dotyczš w takiej samej mierze BP.
2) BP ma obowišzek w sposób prawdziwy i rzetelny informować klienta o wszystkich znanych mu faktach dotyczšcych zakontraktowanych przez klienta usług,
3) BP nie jest zobowišzana do wiadczenia na rzecz klienta usług ponad ramę usług zakontraktowanych przez klienta,
4) BP jest zobowišzane do posiadania polisy ubezpieczeniowej na wypadek upadłoci i poinformowania klienta, i że certyfikat zostanie umieszczony na stronie internetowej do pobrania za darmo,
5) odszkodowanie za szkody wynikajšce z naruszenia zobowišzań BP wypływajšcych z umowy, BP realizuje tylko w kwocie, która nie przekracza ograniczeń, zgodnie z umowami międzynarodowymi, którymi Republika Czeska jest zobowišzana.
1) Przed realizacjš wycieczki i czerpaniem usług
a) W przypadku zaistnienia okolicznoci, które stanowiš przeszkodę dla BP w wiadczeniu zakontraktowanch przez klienta usług, BP powinna dokonać odpowiednie zmiany (np. zmiana programu, trasy lub ceny) bšd wycieczkę odwołać. BP ma obowišzek bezzwłocznego poinformowania klienta o zaistniałych okolicznociach i koniecznoci dokonania zmian.
b) Klient ma prawo do odstšpienia od umowy i zwrotu ceny zapłaconej (całkowitej lub zaliczki) lub przelewu tej zapłaconej kwoty na pokrycie ceny zastępczej wycieczki bez dodatkowych opłat anulacyjnych:
c) W przypadku kiedy klient nie odstšpi od umowy w terminie 5 dni od dnia doręczenia owiadczenia o zmianach, przyjmuje się, że klient wyraża zgodę na zmiany.
2) Podczas wycieczki
a) BP ma prawo do wprowadzania zmian operacyjnych programu i usług wiadczonych podczas wycieczki, jeżeli istniejš poważne ku temu powody, które uniemożliwiajš realizację zakontraktowanego programu wycieczki i usług.
W takim przypadku BP jest zobowišzane:
W przypadku zapewnienia przez BP alternatywnych usług w tej samej albo wyższej jakoci (np. zakwaterowanie w innym hotelu tej samej bšd wyższej kategorii), klientowi z tego powodu nie przysługuje prawo do jakichkolwiek roszczeń.
BP zastrzega sobie prawo do zmiany rzeczowo/terminowego harmonogramu z powodu siły wyższej, z powodu decyzji władz państwowych lub wyjštkowych okolicznoci (sytuacje nie zapewniajšce bezpieczeństwo turystów,w przypadku strajków, problemów komunikacyjnych, wypadków i innych zdarzeń, które BP nie było w stanie przewidzieć), i nie ponosi żadnej odpowiedzialnoci za konsekwencje wynikajšce ze zmiany harmonogramu i ceny wycieczki.
b) W przypadku zakwaterowania za granicš, dzień pierwszy i ostatni wycieczki uważa się za dni przeznaczone dla zapewnienia przewozu, transferów i zakwaterowania, i nie wliczajš się jako dni rekreacji. W tym sensie nie można reklamować ewentualnych roszczeń odnonie skrócenia "pobytu".
c) BP nie ponosi odpowiedzialnoci za jakiekolwiek opónienia z przyczyn technicznych, niesprzyjajšcych warunków atmosferycznych bšd spowodowanych ruchem drogowym lub sytuacjš panujšcš na przejciach granicznych, strajków bšd przyczyn z powodu zjawisk siły wyższej; Turysta powinien podczas planowania wycieczki wzišć pod uwagę wszystkie okolicznoci, które mogš mieć wpływ na czasowe opónienia. W przypadku takiego opónienia klientowi nie przysługuje prawo do odstšpienia od umowy i jakichkoliwiek roszczeń z tego tytułu.
Odstšpienie od umowy ze strony klienta, koszty anulacji
Klient ma prawo w dowolnym czasie przed wyjazdem do odstšpienia od umowy podróży. Wycofanie musi być w formie pisemnej. (List lub e-mail).
Stosunek umowny i uczestnictwo zostajš anulowane w dzień, w którym BP otrzymało pisemne wycofanie się (anulację).
Jeli klient zrezygnuje z umowy (anuluje umowę) powinien BP zapłacić następujšce koszty anulacji:
Anulowanie w cišgu 30 dni przed rozpoczęciem wycieczki: 200 CZK za osobę
2914 dni przed przyjazdem = 40% ceny całkowitej
13 - 8 dni przed przyjazdem = 80% całkowitej ceny
7 dni lub mniej przed przyjazdem = 100% ceny całkowitej
Całkowita cena oznacza całkowitš cenę sprzedaży (włšcznie wszystkich zakontraktowanych usług fakultatywnych).
W przypadku rezygnacji jednej osoby w pokoju dwuosobowym pozostała osoba powinna zapłacić dopłatę za pokój jednoosobowy, podobnie postępuje się w przypadku obsady domków/campingów/apartamentów.
Przy ustalaniu liczby dni do obliczenia kosztów anulacji wlicza się także dzień, w którym doszło do rezygnacji z umowy. Liczba dni nie obejmuje rozpoczęcia wycieczki (wylot, dojazd, odjazd na wycieczkę).
W przypadku kiedy klient nie wstawi się w dzień odjazdu lub odlotu, bšd zostanie wykluczony z wycieczki, BP należy się zwrot kosztów wycieczki w pełnym zakresie. ( Za wyjštkiem ewidetnie zaoszczędzonych przez BP kosztów).
W przypadku, że klient w trakcie podróży dowolnie anuluje częć trasy, bšd nie skorzysta z którejkolwiek zakontraktowanej usługi, nie przysługuje mu prawo do roszczeń z tego tytułu.
W przypadku żšdania klienta o zmianę terminu wycieczki lub objektu zakwaterowania, BP za takš usługę pobiera opłatę w wysokoci:
- 100,- CZK/ 1 osoba
W przypadku, gdy zakres i jakoć wiadczonych usług jest niższa, od jakoci umownej, klientowi przysługuje prawo do reklamacji. Klient jest zobowišzany do złożenia reklamacji w odpowiednim terminie, bez zbędnej zwłoki. Złożenie natychmiastowej reklamacji w miesjcu pobytu pozwala na bezzwłoczne usunięcie wad, natomiast opóniona reklamacja utrudnia jej rozstrzygnięcie i objektywizm oceny, a tym samym szansę do prawidłowego rozstrzygnięcia postępowania reklamacyjnego. Złożenia reklamacji w miesjcu czerpania usługi klient może dokonać w formie ustnej do protokołu bšd pisemnej, a tym samym jest zobowišzany do wykazania współdziałania podczas postępowania reklamacyjnego. Klient swoich roszczeń z tytułu reklamacji domagać się musi w BP bez zbędnej zwłoki - identyczne postępowanie dotyczy agencji, poredników itp., z którymi została zawarta umowy wycieczki. W przypadku, kiedy klient nie zgłosi swoich roszczeń z tytułu reklamacji wad wiadczonych usług w terminie jednego miesišca od dnia, w którym wycieczka skończyła, BP nie ma obowišzku udzielenia klientowi żadnych upustów.( Viz Postępowanie reklamacyjne).
W przypadku wystšpienia usterek w realizacji umowy klient jest zobowišzany do współpracy, a mianowicie dołożenia wszelkich starań w zapobieganiu powstaniu szkody lub zmniejszeniu ich zakresu. Ponadto Klient powinien swoje zastrzeżenia bezzwłocznie oznajmić w miesjcu pobytu swojemu przewodnikowi/delegatowi BP, ewentualnie kierownikowi objektu wiadczšcemu usługi lub innej osobie odpowiedzialnej/upoważnionej, która jest kompetentna do usunięcia zgłoszonej wady/usterki. W przypadku, że klient tak nie uczyni, wtedy nie przysługuje mu prawo do roszczeń. W przypadku gdy wada/usterka nie może być usunięta, wtedy należy z przedstawicielem BP lub innš komptentnš osobš sporzšdzić na tę okolicznoć protokół. Niezbędne jest współdziałanie klienta podczas postępowania reklamacyjnego.
BP nie ponosi odpowiedzialnoci za jakoć usług wiadczonych przez niezakontraktowanych dostawców, które nie były w pakiecie zakupionej wycieczki, a które klient czerpał w miesjcu pobytu za porednictwem przewodnika, w hotelu lub innym objekcie.
W przypadku zaistnienia okolicznoci, których przebieg i konskwencje nie były zwišzane z czynnociš BP ( viz Major) bšd okolicznoci po stronie klienta, dzięki którym klient nie mógł czerpać zakontraktowanych usług, nie przysługuje mu prawo do roszczeń z tego tytułu, jeli nie zostało uzgodnione inaczej.
Jeli BP przerwie bšd odwoła wycieczkę z przyczyn zaistnienia zjawisk siły wyższej, BP ma obowišzek dołożenia wszelkich starań by zapewnić powrót turystów.
BP zawarło Polisę z ubezpieczycielem Generali Pojiovna a.s. , (Towarzystwo Ubezpieczeniowe Generali), w ramach której klient ma prawo do rekompensaty w przypadku upadłoci BP, na skutek którego:
a) w przypadku braku realizacji wycieczki, BP nie zwróciło klientowi złożonej zaliczki lub kwoty całkowitej za wycieczkę, lub
b) w przypadku częciowej realizacji wycieczki, BP nie zwróciło klientowi różnicy kwoty zapłaconej a kwoty częciowo czerpanych usług.
BP jest zobowišzany przekazać klientowi wraz z Umowš wycieczki i zawiadczeniem zatwierdzenia wycieczki także dowód ubezpieczenia, w tym tytuł ubezpieczenia, warunków ubezpieczenia oraz sposobu zgłaszania zdarzeń ubezpieczeniowych. Dokument ten jest ważny tylko z dowodem zapłaty zaliczki / kwoty całkowitej wycieczki.
Roszczenia klienta wobec biura podróży z tytułu niewywišzania się z warunków Umowy wycieczki przechodzš na Ubezpieczyciela, a mianowicie do wysokoci granicy odpowiedzialnoci.
Cena zakwaterowania nie obejmuje ubezpieczenia turystycznego klienta.
BP poleca klientom zawarcie dodatkowego ubezpieczenia turystycznego np. od kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezach turystycznych bšd ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych, wypadków, odpowiedzialnoci cywilnej za szkody itp.
dla usług biura podróży
Klient przyjmuje do wiadomoci, że jeżeli nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, traci prawa do premii lojalnociowych dla stałych klientów, wymienionych w katalogu i przyszłych ofertach (w przypadku gdy wyrażenie takiej zgody jest cile powišzane z udzielaniem bonusów). Klient ma prawo kiedykolwiek w formie pisemnej odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych według tego artykułu. Klient potwierdza, że zwrócił uwagę na prawo dostępu do danych osobowych, które wynikajš z powszechnie obowišzujšcych przepisów prawnych o ochronie danych osobowych.
Szanowni użytkownicy,
w tym miejscu pragniemy Państwu przedstawić szczegółowe informacje odnonie korzystania z plików cookies wobec ochprny danych osobowych.
1. Kto jest administratorem Waszych danych osbowych?
Administratorem Waszych danych osobowych jest Ingtours cestovní kancelář spol. s r. o.
2. W jaki sposób mogš Państwo zkontakotować się z administratorem swoich danych osobowych?
W przypadku, że sš Państwo zainteresowani w jaki sposób sš przetwarzane Wasze dane osobowe, należy zkontaktować się z nami pod niżej wymienionym adresem:
Ingtours cestovní kancelář spol. s r. o., Benecká ul. 921, 543 01 Vrchlabí, bšd za porednictwem poczty elektronicznej: ivan@ingtours.cz, ivanp@ingtours.cz, info@comtelpc.cz, ID skrzynki danych: 5jeb4jb.
3. W jaki sposób można udzielić zgody na przechowywanie cookies w swoim urzšdzeniu?
W ustawieniu swojej przeglšdarki można ustawić przechowywanie plików cookies na swoim urzšdzeniu. Takie ustawienie można uważać za wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Przeglšdarka jest zatem narzędziem mediacji zgody. Jeli nie chcesz przechowywać plików cookies, wystarczy odpowiednio dostosować ustawienie swojej przeglšdarki.
4. Jakie dane sš przez nas przetwarzane i jaki jest okres przechowywania?
- Dane dotyczšce ustawienia przeglšdarki
- Dane na temat wywietlanych obiektów noclegowych
- Korzystanie z naszych stron internetowych
- Oferty marketingowe
- Okres przechowywania wynosi zwykle 14 dni
1. Kto może mieć dostęp do uzyskanych przez nas danych?
Dane udostępniamy spółce Google LLC, która przetwarza je na podstawie automatycznego przetwarzania reklam.
2. Czy Wasze dane sš przekazywane do krajów trzeciego wiata, czyli poza UE?
Nie udostępniamy Waszych danych krajom zpoza UE.
Niniejsze Ogólne Warunki weszły w życie z dniem 20.2.2016 i odnoszš się do wszystkich pobytów, wycieczek, podróży zakupionych od tego dnia.
Możliwe unieważnienie poszczególnych postanowień nie ma wpływu na ogólnš ważnoć warunków i umowy.
Wycieczki
Restauracje
Zabawa
Turystyka
Turystyka
Narciarstwo
Turystyka
Turystyka
Turystyka
Turystyka
Karkonosze sš najwyższym masywem górskim w Czechach. neżka jest najwyższym szczytem Karkonoszy i jednoczenie Czech. W sezonie zimowym Karkonosze sš najczęciej wyszkiwanym regionem w Czechach. Szeroka oferta zakwaterowania w Karkonoszach: chaty, chałupy, hotele i pensjonaty. Karkonosze i zakwaterowanie w tych górach to dla wszystkich miłoników "białego szaleństwa" czyli wszelkich sportów nie tylko zimowych raj na ziemi, nie wspominajšc o tajemniczej niedotkniętej przez cywilizację przyrodę, którš można podziwiać w ramach aktywnego wypoczynku z rowerowego siodła, podczas pieszej turystyki lub zjadzu na nartach. Karkonosze oferuje wspaniałe warunki narciarskie od grudnia aż do kwietnia. Nartostrady znajdujš się na wysokoci od 700-1300 m npm. Serwis informacyjny Góry-Karkonosze.pl zawiera wszelkie informacje turystyczne potrzebne podczas odwiedzin Karkonoszy.